ARN-jagt.png

Flugtskydning vil typisk finde sted ved Rævehulen alle onsdage i August. Datoer og tidspunkt kan ses i kalenderen. Endvidere vil der blive udsendt nyhedsbrev herom.

Skydningen foregår fra tre standpladser som er placeret bag en kastemaskine. Kastemaskinen kan kaste duerne i tre retninger. Ved hver standsplads skydes til 6 duer. 2 enkeltduer, 1 doublé og 2 enkeltduer. Efter endt skydning ved en standplads roteres til næste plads. Således består hver skydning af tre runder, hvor der i alt skydes til 18 duer.

Én skydning koster 25 kr.

Og en æske flugtskydnings patroner koster 60,-

Alle, medlemmer som ikke medlemmer, er velkomne til at deltage i skydningerne. Ved alle skydningerne vil der selvfølgelig være en skydeleder til stede, der har gennemgået Danmarks Jægerforbunds skydelederkursus. Ligeledes vil der være flugtskydningsinstruktører til stede.

Flugtskydningen afsluttes med en Pokalskydning den sidste onsdag i august.