ARN-jagt.png

Rævejagt 2017

Rævejagten d. 21. januar 2017 begyndte planmæssigt med rundstykker i Rævehulen kl.08.30.  Herefter gik 14 jægere og hundeførere på jagt i meget mildt januarvejr. Af de grave der blev besøgt var der ræve hjemme i de tre. Disse 3 ræve kunne senere alle lægges på paraden. I denne forbindelse selvfølgelig en stor tak til til hundeførerne Niels, Bent Orla, Carsten og deres dygtige hunde.

rve2017.jpg

Jernræven var igen i år fundet frem og da alle skytter havde haft chancen på denne stod det klart, at den skytte der hvade placeret flest hagl i ræven var Peter Thorborg.

rvepokal.jpg

Herefter kunne alle fremmødte nyde de gule ærter der i år var lavet af Mie Weimer.

En sikker og meget velkommen gæst til foreningens arrangementer har har altid været Johannes Gregersen, også til årets rævejagt mødte han op. Selve det jagtlige har Johannes de senere år ikke deltaget i, da helbredet ikke ha været til det. Herudover deltog Johannes med vanligt engagement og interesse. Det skulle dog vise sig at blive Johannes´ sidste rævejagt, da han natten til d. 5. februar 2017 gik bort efter kort tids indlæggelse. Allerede onsdag d. 1. februar havde han dog i forbindelse med den ugentlige klubaften givet besked om, at han nok ikke kom til kortspil den følgende onsdag.  Dette til nogen overraskelse for de øvrige fremmødte, da Johannes sjældent blev væk. Dog må man sige han fik ret.